نکات ایمنی در پرواز با پاراگلایدر پاراگلایدر فلای

نکات ایمنی در پرواز با پاراگلایدر

نکات ایمنی در پرواز با پاراگلایدر

نکات ایمنی در پرواز با پاراگلایدر::صندلی برای آکرو (حرکات نمایشی)

ایمنی عنصر ضروری است

محافظ بدن

دو عدد چترنجات

یک هارنس مناسب یک عامل تعیین کننده برای مهارت های خوب پرواز است میزان فشار وارده به هارنس و تحمل هارنس بسیار مهم است .

نکات ایمنی در پرواز با پاراگلایدر
نکات ایمنی در پرواز با پاراگلایدر

در حال حاضر اکثر هارنس ها در اندازه های مختلف تولید میشوند تا خلبان ها با قد و زن و تناسب اندام مختلف بتوانند به راحتی انتخاب کنند .

همه ابعاد ( عرض – عمق – ارتفاع و .. ) از یک سایز به سایز بعدی تغییر پیدا میکنند .

بهمین دلیل به شدت توصیه میشود که یک آزمایش آویز کردن برای به دست آوردن بهترین هارنس نسبت به قد و وزن و فیزیک مناسب خود پیدا کنید .

ارتفاع پشت صندلی را تنظیم کنید عرض صندلی را به عرض نشیمنگاه خود در حالت نشسته چک کنید . عمق هارنس ( فاصله بین نشیمنگاه تا پشت زانو ) و طول کمری هارنس (ارتفاع از پشت کمر)  است که لازم است تمامی این موارد را با اندازه های داده شده توسط شرکت سازنده کنترل کنید .

نکات ایمنی در پرواز تفریحی با پاراگلایدر

تست هارنس :

هارنس را با کارابین از دو قلاب آویزان کنید فاصله 2 کارابین را بر اساس بال خود اندازه کنید . این فاصله توسط شرکت سازنده بال ارائه میشود و برای بالهای مختلف متفاوت است .

بند پا وبند سینه وقفل هارنس راوصل کنید .میزان شیب کمری هارنس را تنظیم کنید چون مثل کمری پشت صندلی خودرو میتواند خوابیده تر یا صاف تر تنظیم گردد .

تنظیمانت را امتحان کنید ، به تنظیمات دلخواه خود که رسیدید میزان راحتی خود را در هارنس چک کنید . هارنس نباید به بدن شما فشار بیاورد و از طرفی هم نباید زیاد آزاد باشد که بدن شما تکان بخورد .

هشدار : همیشه یک هارنس جدید را با بال معمولی خود امتحان کنید این شما رادر یک موقعیت بهتر قرارمیدهد تا مدل هارنس قبلی را با یک مدل جدید مقایسه کنید ، بعنوان یک اقدام احتیاطی سعی کنید تنظیمات هارنس را تغییر ندهید .

سیستم جذب شوک :

برای محافظت از پشت و مهره کمر و کم کردن آسیب ها پس از ضربه در سقوط از ارتفاع پایین است .

دو نوع سیستم جذب شوک متداول است :

1: سیستم محافظ با فوم ( فوم های مخصوص که در زیر و پشت هارنس تعبیه شده است)

2 : سیستم ایربک

چگونه هارنس مناسب را پیدا کنیم ؟

کدام نوع پرواز برای شما برنامه ریزی شده است ؟

آموزشی :

الف : آماده بودن هارنس برای محافظت از شما قبل از بستن بال به خودتان

ب: دویدن راحت با هارنس

ج : نشستن راحت در هارنس بعد از تیک آف و  خارج شدن از آن در هنگام لند

پیشرفته یا نوایس :

الف : راحتی در دویدن و نشستن درهارنس

ب: راحتی و دفع بعضی از تکان ها در هوای ترمیک

ج:  عدم اولویت وزن و حجم

نکات ایمنی در پرواز با پاراگلایدر در تهران

الف : عملکرد اولویت اصلی است

شکل طراحی رکاب برای استراحت پا کیسه اسپید سیستم

ب: حالت ایرودینامیک هارنس

ج : راحتی برای پرواز طولانی

الف : وزن حداقل با حجم حداقل ، وزن و حجم عوامل کلیدی هستند

سطح ایمنی بر اساس وزن کلی انتخاب شده و چتر نجات یک گزینه است که نباید نادیده گرفته شود .

تندم :

الف : دو نوع مهار برای خلبان یا مسافر

ب: طراحی بر اساس سناریوی سبک بودن صندلی خواهد بود نوع محافظ کیسه هوا یا فوم

 

Comments 2

  1. داوودیان
    ژانویه 20, 2018

    ببخشید میخواستم بدونم که نکات ایمنی رو هم در کلاس های آموزشی یاد می دهید؟

  2. مهستی
    ژانویه 20, 2018

    سلام ببخشید در کلاس ها وسایل پرواز رو خودتون میدین یا اینکه باید تهیه کنیم؟

ارسال نظر